Συντελεστής ΦΠΑ στις υπηρεσίες εκμίσθωσης ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό και δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι σχετικές δαπάνες

Με την εγκύκλιο Ε. 2061/2024  παρέχονται διευκρινίσεις, αναφορικά με τη φορολογική μεταχείριση από πλευράς ΦΠΑ των υπηρεσιών διάθεσης ΕΙΧ αυτοκινήτου με οδηγό που παρέχουν τα τουριστικά γραφεία, τα γραφεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων και οι εταιρείες και συνεταιρισμοί Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Αυτοκινήτων στην χώρα μας και, κατ’ επέκταση, με τη δυνατότητα που έχουν οι εν λόγω επιχειρήσεις να εκπίπτουν τον ΦΠΑ με τον οποίο επιβαρύνονται οι δαπάνες αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης των σχετικών ΕΙΧ αυτοκινήτων, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά. Αναλυτικότερα, με την εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι κατά την ολική εκμίσθωση ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό, τα τουριστικά γραφεία, τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων καθώς και οι εταιρείες και συνεταιρισμοί Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Αυτοκινήτων θεωρείται, για σκοπούς ΦΠΑ, ότι παρέχουν στους

Η Φορολόγηση των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής έως 7 μέτρα

Με το νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις” ρυθμίζεται μεταξύ άλλων το ζήτημα που είχε προκύψει με τη φορολόγηση των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής (πλοία Β’ κατηγορίας του ν. 27/1975) με την τροποποίηση της περ. στ’ της παρ. 2 του άρθρου 12 του νόμου αυτού. Αναλυτικότερα, με την τροπολογία ορίζεται συντελεστής φόρου 0 για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής μέχρι και επτά (7) μέτρα ολικού μήκους. Ο συντελεστής αυτός ισχύει από το φορολογικό έτος 2023 και εφεξής. Αν ο φόρος αυτός δεν καταβλήθηκε για τα φορολογικά έτη 2020, 2021 και 2022, δεν αναζητείται. Επιπροσθέτως, με την ίδια τροπολογία προβλέπεται ότι, από το φορολογικό έτος 2024 και εφεξής, δεν επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης (άρθρο 44 ν. 4111/2013) στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης έως επτά (7) μέτρων. Στο προϊσχύον περιβάλλον ο φόρος επιβαλλόταν στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής

Παρακράτηση φόρου 20% και 3% σε αμοιβές που καταβάλλονται σε νομικά πρόσωπα της ΕΕ – ΕΟΧ καθώς επίσης και Τρίτων Χωρών

Παρακράτηση φόρου 20% και 3% σε αμοιβές που καταβάλλονται σε νομικά πρόσωπα της ΕΕ – ΕΟΧ καθώς επίσης και Τρίτων Χωρών Πρέπει να εξηγήσουμε σε ποιες περιπτώσεις αμοιβές προς νομικά πρόσωπα του εξωτερικού έχουμε παρακράτηση φόρου και σε ποιες δεν έχουμε. Αρχικά θα μιλήσουμε για την παρακράτηση φόρου 20% σε υπηρεσίες διοικητικών, συμβουλευτικών και άλλων παρόμοιων υπηρεσιών. Κύριες εξαιρέσεις από την παρακράτηση φόρου 20% έχουμε όταν : Νομικά πρόσωπα με μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα ή Νομικά Πρόσωπα από ΕΕ/ΕΟΧ, ανεξαρτήτως αν έχουν μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα. Νομικά πρόσωπα με μόνιμη εγκατάσταση σε Τρίτη Χώρα και μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, με υφιστάμενη Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας, στην οποία όμως προβλέπεται η ίση μεταχείριση. Πότε υποχρεούμαστε σε παρακράτηση: Νομικά πρόσωπα με μόνιμη εγκατάσταση σε Τρίτη Χώρα

Καθορισμός κρατών που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς για το φορολογικό έτος 2022

Α. 1205/2023 Καθορισμός κρατών που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς για το φορολογικό έτος 2022 Αριθμ. Α.1205 ΦΕΚ Β 7341 – 27.12.2023 Καθορισμός των κρατών που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς, με βάση τις διατάξεις των παρ. 6 και 7 του άρθρου 65 του ν. 4172/2013, για το φορολογικό έτος 2022. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Έχοντας υπόψη: 1. Τις παρ. 6 και 7 του άρθρου 65 του ν. 4172/2013 «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4172/2013 και άλλες διατάξεις» (Α’ 167). 2. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’133). 3. α) Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και

ΠΟΜΙΔΑ Εγκύκλιος για το πλαφόν 3% στα επαγγελματικά μισθώματα και το 2024

ΠΟΜΙΔΑ Εγκύκλιος για το πλαφόν 3% στα επαγγελματικά μισθώματα και το 2024 Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 215Α΄/22.12.2023 ο Ν. 5079/2023, με το άρθρο 57 παρ. 5 του οποίου παρατείνεται και για το 2024 το “πλαφόν” 3% στις αυξήσεις των εμπορικών μισθωμάτων της μικρομεσαίας ιδιοκτησίας, ακόμη και στα διατηρητέα ακίνητα όπου υφίσταται συνταγματική υποχρέωση προστασίας τους! Η διάταξη αυτή ορίζει ότι «Για τις εμπορικές μισθώσεις ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του π.δ. 34/1995 (Α’ 30), επιτρέπεται, από την 1η Ιανουαρίου 2024 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2024, αναπροσαρμογή του μισθώματος που ανέρχεται σε ποσοστό τρία τοις εκατό (3%), κατά ανώτατο όριο, επί του μισθώματος του έτους 2023». Παρόμοια ρύθμιση είχε προηγηθεί και για τα έτη  2022 και 2023. Με την παρούσα εγκύκλιο η ΠΟΜΙΔΑ απαντά στα

ΥΠΕΘΟ – ΑΑΔΕ: Σε εφαρμογή το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Κοινή Ανακοίνωση Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ   Από τα Γραφεία Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: Σε εφαρμογή τίθεται το ψηφιακό δελτίο αποστολής στην πλατφόρμα myDATA, για την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών σε πραγματικό χρόνο. Το νέο πλαίσιο αξιοποιεί τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και διευκολύνει σημαντικά τις επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους. Με βάση την Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστου Δήμα, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζονται οι περίοδοι, οι φάσεις και το χρονοδιάγραμμα για την ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης αγαθών για τις υπόχρεες επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ εξειδικεύονται το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, ο τρόπος, ο χρόνος και η

Τι ισχύει για την ετήσια άδεια αναψυχής των εργαζομένων

Διευκρινίσεις για την ετήσια άδεια αναψυχής των εργαζομένων παρέχουν η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) και το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων (ΚΕ.Π.Ε.Α.) της Συνομοσπονδίας www.kepea.gr. Α. Ρύθμιση της ετήσιας άδειας αναψυχής με κανόνες δημοσίας τάξεως 1. Οι διατάξεις του θεσμικού πλαισίου που αφορούν στην ετήσια άδεια αναψυχής των εργαζομένων είναι δημοσίας τάξεως, με συνέπεια να μην επιτρέπεται και να είναι άκυρη κάθε αντίθετη ρητή ή σιωπηρή συμφωνία, καθώς και η παραίτηση του εργαζομένου από τις σχετικές αξιώσεις. 2. Το επίδομα αδείας κατοχυρώθηκε περαιτέρω με την Εθνική Γενική ΣΣΕ του έτους 2010 (άρθρο 1) για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου σε όλη την ελληνική επικράτεια και περιλαμβάνεται μαζί με τις βασικές ρυθμίσεις για την ετήσια άδεια αναψυχής στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (άρθρα 210-216 ΠΔ

Ενέργειες και βήματα για ένα σωστό αίτημα δανείου προς την τράπεζα

Η δανειοδότηση μιας επιχείρησης από την τράπεζα είναι τις περισσότερες φορές η πιο εύκολη μορφή χρηματοδότησης. Είναι πολύ σημαντικό να εξηγήσουμε ότι η δανειοδότηση είναι μια υγιής πρακτική αν ο επιχειρηματίας γνωρίζει να διαχειριστεί σωστά τα χρήματα που θα λάβει ως δάνειο. Είναι σίγουρο πως αν μπορέσει να αξιοποιήσει το κεφάλαιο που θα λάβει με τον σωστό τρόπο, η επιχείρηση του θα αναπτυχθεί, ο τζίρος του θα μεγαλώσει και από αυτό θα κερδίσει. Από το κέρδος που θα προκύψει θα αποπληρώσει το κεφάλαιο που έλαβε από την τράπεζα και φυσικά τους τόκους που θα τον επιβαρύνει η τράπεζα για το κεφάλαιο που έλαβε. Τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να ελέγξει μια επιχείρηση όταν σκοπεύει να ζητήσει τραπεζικό δάνειο – χρηματοδότηση

Αποκλίσεις στους συντελεστές μικτού κέρδους – Φορολογικός Έλεγχος – Έμμεσες Τεχνικές Ελέγχου

Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε τα κριτήρια με βάση τα οποία η Ανεξάρτητης Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) επιλέγει επιχειρήσεις για έλεγχο. Γίνεται μια ανάλυση κινδύνου από το πληροφοριακό σύστημα και προκύπτει δείγμα εταιρειών προς έλεγχο. Μια σημαντική παράμετρος που μπορεί να οδηγήσει σε έλεγχο μια επιχείρηση είναι η απόκλιση στον συντελεστή μικρού κέρδους καθώς επίσης και στον συντελεστή καθαρού κέρδους. Από τα τέλη του 2010 που ψηφίστηκε ο Ν.3842/2010 και μέχρι το καλοκαίρι του 2011 που ήρθε η ΠΟΛ. 1178/23.8.2011 προέκυψε πίνακας κριτηρίων με βάση τα οποία κριτήρια θα προκύπτουν υποθέσεις για έλεγχο από την Ανεξάρτητης Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.). Τα κριτήρια που προέκυψαν από τον νόμο και την απόφαση είναι τα ακόλουθα. Υπάρχει αδικαιολόγητη μεταβολή του Συντελεστή Μικτού Κέρδους  (ΣΜΚ) 

Ανώνυμες Εταιρείες (ΑΕ) και Προνομιούχες Μετοχές

Είναι συχνό φαινόμενο να υπάρχει η ανάγκη διαφοροποίησης των μετόχων ανώνυμης εταιρείας αναφορικά με το δικαίωμα λήψης μερισμάτων. Αυτό συμβαίνει γιατί πολλές φορές υπάρχει η ανάγκη κάποιοι μέτοχοι να εισπράττουν μερίσματα ανεξάρτητα από το ετήσιο μέρισμα που θα κάνει διανομή μια ανώνυμη εταιρεία, αν κάνει διανομή. Για αυτούς και για άλλους λόγους υπάρχει στις ανώνυμες εταιρείες (ΑΕ) η δυνατότητα να προβλέπεται από το καταστατικό η έκδοση προνομιούχων μετοχών. Να πούμε ότι στις ανώνυμες εταιρείες προβλέπεται από τον νόμο ετησίως η διανομή μερισμάτων σε ποσοστό τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) των καθαρών κερδών, αν και εφόσον υπάρχουν κέρδη, μετά την αφαίρεση του τακτικού αποθεματικού καθώς επίσης και τυχόν ειδικών αποθεματικών που μπορεί να έχουν προβλεφθεί από το καταστατικό ή τις αποφάσεις

Συντελεστής ΦΠΑ στις υπηρεσίες εκμίσθωσης ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό και δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι σχετικές δαπάνες

Με την εγκύκλιο Ε. 2061/2024  παρέχονται διευκρινίσεις, αναφορικά με τη φορολογική μεταχείριση από πλευράς ΦΠΑ των υπηρεσιών διάθεσης ΕΙΧ αυτοκινήτου με οδηγό που παρέχουν τα τουριστικά γραφεία, τα γραφεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων και οι εταιρείες και συνεταιρισμοί Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Αυτοκινήτων στην χώρα μας και, κατ’ επέκταση, με τη δυνατότητα που έχουν οι εν λόγω επιχειρήσεις να εκπίπτουν τον ΦΠΑ με τον οποίο επιβαρύνονται οι δαπάνες αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης των σχετικών ΕΙΧ αυτοκινήτων, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά. Αναλυτικότερα, με την εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι κατά την ολική εκμίσθωση ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό, τα τουριστικά γραφεία, τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων καθώς και οι εταιρείες και συνεταιρισμοί Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Αυτοκινήτων θεωρείται, για σκοπούς ΦΠΑ, ότι παρέχουν στους

Η Φορολόγηση των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής έως 7 μέτρα

Με το νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις” ρυθμίζεται μεταξύ άλλων το ζήτημα που είχε προκύψει με τη φορολόγηση των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής (πλοία Β’ κατηγορίας του ν. 27/1975) με την τροποποίηση της περ. στ’ της παρ. 2 του άρθρου 12 του νόμου αυτού. Αναλυτικότερα, με την τροπολογία ορίζεται συντελεστής φόρου 0 για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής μέχρι και επτά (7) μέτρα ολικού μήκους. Ο συντελεστής αυτός ισχύει από το φορολογικό έτος 2023 και εφεξής. Αν ο φόρος αυτός δεν καταβλήθηκε για τα φορολογικά έτη 2020, 2021 και 2022, δεν αναζητείται. Επιπροσθέτως, με την ίδια τροπολογία προβλέπεται ότι, από το φορολογικό έτος 2024 και εφεξής, δεν επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης (άρθρο 44 ν. 4111/2013) στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης έως επτά (7) μέτρων. Στο προϊσχύον περιβάλλον ο φόρος επιβαλλόταν στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής

Παρακράτηση φόρου 20% και 3% σε αμοιβές που καταβάλλονται σε νομικά πρόσωπα της ΕΕ – ΕΟΧ καθώς επίσης και Τρίτων Χωρών

Παρακράτηση φόρου 20% και 3% σε αμοιβές που καταβάλλονται σε νομικά πρόσωπα της ΕΕ – ΕΟΧ καθώς επίσης και Τρίτων Χωρών Πρέπει να εξηγήσουμε σε ποιες περιπτώσεις αμοιβές προς νομικά πρόσωπα του εξωτερικού έχουμε παρακράτηση φόρου και σε ποιες δεν έχουμε. Αρχικά θα μιλήσουμε για την παρακράτηση φόρου 20% σε υπηρεσίες διοικητικών, συμβουλευτικών και άλλων παρόμοιων υπηρεσιών. Κύριες εξαιρέσεις από την παρακράτηση φόρου 20% έχουμε όταν : Νομικά πρόσωπα με μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα ή Νομικά Πρόσωπα από ΕΕ/ΕΟΧ, ανεξαρτήτως αν έχουν μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα. Νομικά πρόσωπα με μόνιμη εγκατάσταση σε Τρίτη Χώρα και μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, με υφιστάμενη Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας, στην οποία όμως προβλέπεται η ίση μεταχείριση. Πότε υποχρεούμαστε σε παρακράτηση: Νομικά πρόσωπα με μόνιμη εγκατάσταση σε Τρίτη Χώρα

Καθορισμός κρατών που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς για το φορολογικό έτος 2022

Α. 1205/2023 Καθορισμός κρατών που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς για το φορολογικό έτος 2022 Αριθμ. Α.1205 ΦΕΚ Β 7341 – 27.12.2023 Καθορισμός των κρατών που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς, με βάση τις διατάξεις των παρ. 6 και 7 του άρθρου 65 του ν. 4172/2013, για το φορολογικό έτος 2022. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Έχοντας υπόψη: 1. Τις παρ. 6 και 7 του άρθρου 65 του ν. 4172/2013 «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4172/2013 και άλλες διατάξεις» (Α’ 167). 2. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’133). 3. α) Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και

ΠΟΜΙΔΑ Εγκύκλιος για το πλαφόν 3% στα επαγγελματικά μισθώματα και το 2024

ΠΟΜΙΔΑ Εγκύκλιος για το πλαφόν 3% στα επαγγελματικά μισθώματα και το 2024 Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 215Α΄/22.12.2023 ο Ν. 5079/2023, με το άρθρο 57 παρ. 5 του οποίου παρατείνεται και για το 2024 το “πλαφόν” 3% στις αυξήσεις των εμπορικών μισθωμάτων της μικρομεσαίας ιδιοκτησίας, ακόμη και στα διατηρητέα ακίνητα όπου υφίσταται συνταγματική υποχρέωση προστασίας τους! Η διάταξη αυτή ορίζει ότι «Για τις εμπορικές μισθώσεις ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του π.δ. 34/1995 (Α’ 30), επιτρέπεται, από την 1η Ιανουαρίου 2024 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2024, αναπροσαρμογή του μισθώματος που ανέρχεται σε ποσοστό τρία τοις εκατό (3%), κατά ανώτατο όριο, επί του μισθώματος του έτους 2023». Παρόμοια ρύθμιση είχε προηγηθεί και για τα έτη  2022 και 2023. Με την παρούσα εγκύκλιο η ΠΟΜΙΔΑ απαντά στα

ΥΠΕΘΟ – ΑΑΔΕ: Σε εφαρμογή το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Κοινή Ανακοίνωση Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ   Από τα Γραφεία Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: Σε εφαρμογή τίθεται το ψηφιακό δελτίο αποστολής στην πλατφόρμα myDATA, για την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών σε πραγματικό χρόνο. Το νέο πλαίσιο αξιοποιεί τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και διευκολύνει σημαντικά τις επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους. Με βάση την Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστου Δήμα, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζονται οι περίοδοι, οι φάσεις και το χρονοδιάγραμμα για την ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης αγαθών για τις υπόχρεες επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ εξειδικεύονται το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, ο τρόπος, ο χρόνος και η

Τι ισχύει για την ετήσια άδεια αναψυχής των εργαζομένων

Διευκρινίσεις για την ετήσια άδεια αναψυχής των εργαζομένων παρέχουν η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) και το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων (ΚΕ.Π.Ε.Α.) της Συνομοσπονδίας www.kepea.gr. Α. Ρύθμιση της ετήσιας άδειας αναψυχής με κανόνες δημοσίας τάξεως 1. Οι διατάξεις του θεσμικού πλαισίου που αφορούν στην ετήσια άδεια αναψυχής των εργαζομένων είναι δημοσίας τάξεως, με συνέπεια να μην επιτρέπεται και να είναι άκυρη κάθε αντίθετη ρητή ή σιωπηρή συμφωνία, καθώς και η παραίτηση του εργαζομένου από τις σχετικές αξιώσεις. 2. Το επίδομα αδείας κατοχυρώθηκε περαιτέρω με την Εθνική Γενική ΣΣΕ του έτους 2010 (άρθρο 1) για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου σε όλη την ελληνική επικράτεια και περιλαμβάνεται μαζί με τις βασικές ρυθμίσεις για την ετήσια άδεια αναψυχής στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (άρθρα 210-216 ΠΔ

Ενέργειες και βήματα για ένα σωστό αίτημα δανείου προς την τράπεζα

Η δανειοδότηση μιας επιχείρησης από την τράπεζα είναι τις περισσότερες φορές η πιο εύκολη μορφή χρηματοδότησης. Είναι πολύ σημαντικό να εξηγήσουμε ότι η δανειοδότηση είναι μια υγιής πρακτική αν ο επιχειρηματίας γνωρίζει να διαχειριστεί σωστά τα χρήματα που θα λάβει ως δάνειο. Είναι σίγουρο πως αν μπορέσει να αξιοποιήσει το κεφάλαιο που θα λάβει με τον σωστό τρόπο, η επιχείρηση του θα αναπτυχθεί, ο τζίρος του θα μεγαλώσει και από αυτό θα κερδίσει. Από το κέρδος που θα προκύψει θα αποπληρώσει το κεφάλαιο που έλαβε από την τράπεζα και φυσικά τους τόκους που θα τον επιβαρύνει η τράπεζα για το κεφάλαιο που έλαβε. Τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να ελέγξει μια επιχείρηση όταν σκοπεύει να ζητήσει τραπεζικό δάνειο – χρηματοδότηση

Αποκλίσεις στους συντελεστές μικτού κέρδους – Φορολογικός Έλεγχος – Έμμεσες Τεχνικές Ελέγχου

Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε τα κριτήρια με βάση τα οποία η Ανεξάρτητης Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) επιλέγει επιχειρήσεις για έλεγχο. Γίνεται μια ανάλυση κινδύνου από το πληροφοριακό σύστημα και προκύπτει δείγμα εταιρειών προς έλεγχο. Μια σημαντική παράμετρος που μπορεί να οδηγήσει σε έλεγχο μια επιχείρηση είναι η απόκλιση στον συντελεστή μικρού κέρδους καθώς επίσης και στον συντελεστή καθαρού κέρδους. Από τα τέλη του 2010 που ψηφίστηκε ο Ν.3842/2010 και μέχρι το καλοκαίρι του 2011 που ήρθε η ΠΟΛ. 1178/23.8.2011 προέκυψε πίνακας κριτηρίων με βάση τα οποία κριτήρια θα προκύπτουν υποθέσεις για έλεγχο από την Ανεξάρτητης Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.). Τα κριτήρια που προέκυψαν από τον νόμο και την απόφαση είναι τα ακόλουθα. Υπάρχει αδικαιολόγητη μεταβολή του Συντελεστή Μικτού Κέρδους  (ΣΜΚ) 

Ανώνυμες Εταιρείες (ΑΕ) και Προνομιούχες Μετοχές

Είναι συχνό φαινόμενο να υπάρχει η ανάγκη διαφοροποίησης των μετόχων ανώνυμης εταιρείας αναφορικά με το δικαίωμα λήψης μερισμάτων. Αυτό συμβαίνει γιατί πολλές φορές υπάρχει η ανάγκη κάποιοι μέτοχοι να εισπράττουν μερίσματα ανεξάρτητα από το ετήσιο μέρισμα που θα κάνει διανομή μια ανώνυμη εταιρεία, αν κάνει διανομή. Για αυτούς και για άλλους λόγους υπάρχει στις ανώνυμες εταιρείες (ΑΕ) η δυνατότητα να προβλέπεται από το καταστατικό η έκδοση προνομιούχων μετοχών. Να πούμε ότι στις ανώνυμες εταιρείες προβλέπεται από τον νόμο ετησίως η διανομή μερισμάτων σε ποσοστό τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) των καθαρών κερδών, αν και εφόσον υπάρχουν κέρδη, μετά την αφαίρεση του τακτικού αποθεματικού καθώς επίσης και τυχόν ειδικών αποθεματικών που μπορεί να έχουν προβλεφθεί από το καταστατικό ή τις αποφάσεις